Louisanne Thim´s Blogg

Alla inlägg den 5 juli 2011

:)

Av Louisanne - 5 juli 2011 21:30

hem igen efter ett mysigt kvällsdopp i stråken. åkte dit med älsklingen och mös i vattnet :) riktigt skönt i vattnet. inte kallt men inte så jätte varmt heller.


har ni någon gång tänkt på varför man är så mycket lättare i vattnet? det har jag och jag fattar inte hur det går till. det kanske är något man ska försöka hitta imorn. det är ju rätt intressant menar jag. jag kan inte lyfta min älskling en centimeter på land men i vattnet kan jag till och med kasta i väg honom..


detta blir att undersökas ordentligt imorgon! :) //Lusen


  hittade tyvärr ingen bild på stråken i mitt fotoalbum men här är på jimmenesjön

Av Louisanne - 5 juli 2011 19:01

Dagens Ladylike: cupcake´s :)

vem älskar inte en god muffins? jag vet att jag gör det iallafall. så jag täntke tipsa om denna lilla sötnos. har inte provat den själv men det blir att göra det i helgen när jag har lite tid över. hoppas att ni kommer gilla den. här har ni även receptet :)

   

Ingredienser

Smet:
200 g choklad (välj själv om du vill ha mörk eller ljus)
340 g smör
5 dl socker
8 ägg
3 dl mjöl
0,6 dl kakao
1,5 tsk bakpulver
En nypa salt

Ganache:
340 g Marabou mjölkchoklad
4 dl grädde


Gör så här

Smält ihop smör och choklad över vattenbad eller i mikro Rör i socker. Låt svalna i 10 minuter.

Vispa smör blandningen i 3 minuter (med en elvisp). Tillsätt ett ägg i taget och vispa i 30 sek innan nästa tillsätts. Sikta i mjöl, kakao, bakpulver och en nypa salt och vispa bara tills allt blandats ihop.

Fyll formarna till 3/4 delar och grädda i 175 gr ca 25 min (eller 12-15 min om det är mini cupcakes), tills tandpetaren som du sticker i mitten utav cupcaken kommer ut torr.

Ganache:
Värm grädden tills den nästan kokar. Lägg chokladen i en skål och häll över den varma grädden, rör om tills chokladen smält helt. Låt svalna i kylskåpet (viktigt).

Vispa sedan upp ganachen till en mjuk men ändå fast konsistens (vispa ej för mycket annars blir det grynigt). Spritsa eller bred över ganachen på cupcaken.
//Lusen

Av Louisanne - 5 juli 2011 18:56

idag har jag och Älsklingen varit i stan och träffat Erica. Jag hade inga planer på att åka till stan men eftersom Erica glömt sin kofta här och Victor skulle till körskolan så tänkte jag va fan.. det kan ju bli kul :) och det blev det! hade grymt kul och köpte såklart lite nya kläder :)

          handlade för typ 300:- och det var galet kul att se alla röda härliga prislapparna i affärerna igen!! Lusen=Happy!!//Lusen

Presentation


Hej!

och välkomna till min blogg. här kan ni läsa om mitt liv och mina intressen. jag läser till stylist på plusgymnasiet och tar studenten 2012. på fritiden umgås jag med vänner och använder mig av en Nikon D3100 när jag tar mina bilder. jag hoppas at

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

vilket bär/frukt är godast på sommaren?
 jordgubbar
 hallon
 blåbär
 vattenmelon
 sommaräpplen
 körsbär
 plommon
 persika
 nektarin
 honugns melon

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards